tisdag 1 mars 2011

Helgens bataljer!

I lördags var det dags för en 3 timmars tävling på min favoritsjö Tavelsjön,En garanterad +10kg sjö!
Men 2dm nysnö ställde till det lite grann och fisken var trögare än vanligt.Bestämde mig för att fiska nära starten med mycket folk omkring mig till följd.Hade bitvis riktigt bra fiske,men hade 3gäddor som förstörde för mig och jag blev 2pirkar fattigare samt en del tävlingstid,slutade hursomhelst 7:a i tävlingen på 7,2kg vinnaren hade 8,9kg!Vem vet om man inte jävlats med gäddorna kanske det gått vägen?!

Söndagen var det dags för DM i Mormyska på Skråmträsket!
Tänkte att då jag i egenskap av tävlingsledare ändå var tvungen att arrangera DM:et och vara där kunde jag lika gärna fiska!Sagt och gjort vi fiskade 2 x 1,5h med invägning,lägsta platssiffra efter 2 tävlingar vinner samt att vi körde en paralell insatstävling!Första deltävlingen blev en flopp och jag kom 7:a!Andra deltävlingen gick bättre och jag lyckades vinna!Fick platssiffra8 vilket ledde till en 3:e plats i herrseniorklassen.Så med andra ord så är jag inkvalad till Mormyska SM!!! Tog även pris i insatstävlingen där jag blev 5:a så med andra ord pris hela helgen men skulle velat vinna alla 3!!!
Har varit ett tag sen jag uppdaterat bloggen,men har varit extremt mycket jobb både med krok och på mitt vanliga jobb,men ska försöka uppdatera minst en gång i veckan//URBANKROKEN

8 kommentarer:

  1. Tjenare!
    Vilket fint pimpelspö! Vad är det för kork du har som handtag? Är det ett vanligt vm spö som du "pimpat". Ser riktigt fint ut!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Tycker väll de va lite trist att det fanns dom som använde pirk och mormyska samt att någon använde mikrobalans.
    Kan ju tycka att du som tävlingsledare borde haft bättre kontroll på vilka regler som gäller vid DM i mormyska och dragit dom innan start.
    Finns att läsa på sportfiskarna
    http://www.sportfiskarna.se/LinkClick.aspx?fileticket=Hdzn3%2f%2fjqpE%3d&tabid=495

    SvaraRadera
  3. Jimmy:Det är ett vanligt VM-spö som jag byggt om till ett bredare handtag i kork!
    ANONYM:För det första om man ska ge kritik över ett arrangemang är det minsta man kan kräva att man inte gör det anonymt!!För det andra hade jag gått igenom reglerna med dom fiskare i SSFK som kände sig osäkra dels före start och via telefon då folk ringt och frågat mig.Om du till 100%kan stå för det du säger finner jag det märkligt att ingen protest kom upp på själva tävlingen.Har ju inte möjlighet att kolla varje deltagare hela tävlingstiden.Däremot är det enbart löjligt att gnälla efteråt,med tanke på vilket gäng som fiskade och att jag känner ungefär 95% har jag svårt att tro att någon fuskade!

    SvaraRadera
  4. Hej ! Vet du var man får tag på den typen av mormyska spö som är på bilden ? Har bara ett kvar och jag gillar dom skarpt, men har inte lyckats sett var dom säljs! Du kanske vet? Har bara ett kvar som är helt. Tacksam för tips
    Tack på förhand
    p.s dina krokar är klockrena, har köpt en en del med Vimpirken finns nog inte bättre krok.

    Mvh Stefan Frost Älvdalens SFK (Dalarna)

    SvaraRadera
  5. Hej Stefan!
    Tackar för det fina betyget på mina krokar!
    Angående spöna så har jag bara 3st kvar själv!
    Tror inte att dom går att få tag i längre.Finns en fin variant hos olossons fiske som dom kallar pite-spöt ett liknande spö kolla in det!!

    SvaraRadera
  6. Hej Urban !
    Har fått nys om att dom säljer sådana spön på Bios I malung ! Ska kolla upp det lite mer
    Jag hör av mig mer om det senare....

    Ha de bra

    // Stefan Frost

    SvaraRadera
  7. Hej igen Urban !

    Nu har jag äntligen hittat dom !!
    http://www.vapendepan.se/

    Här finns dom

    Mvh
    // Stefan Frost

    SvaraRadera
  8. hej urban; vart kan man köpa vingmutter till vmspöna?

    SvaraRadera